23 Mart 2009 Pazartesi

Hapishane Filmleri Top 10


Arkadaşımız mekan olarak hapishanelerin seçildiği filmlerin bir listesini yapmış kendince. Söz konusu liste şöyle bir şeymiş:
10. Escape from Alcatraz
9. The Longest Yard
8. Blood In Blood Out
7. Kiss of the Spider Woman
6. Cool Hand Luke
5. American Me
4. Carandiru (Brezilya yapımı bu güzel filmin bahtsızlığı, yurdumun önüne ne koyarsan onu izleyen kofti sinefil gençliğinin bir başka Brezilya yapımı olan Tanrı Kent'e (best movie ever, 10 10 10!) şeklinde yaklaşıp, filme lüzumsuz bir görkem bahşetmeleri kaynaklıdır. Pek kimsenin bilmediği bu güzide film, bu listede de kendine bir basamak yukarıda yer bulabilirdi.)
3. The Green Mile (Stephen King uyarlaması)
2. In the Name of the Father (Bu filmin sonunda Daniel Day Lewis abimizin o bakışları karşısında kitlenmemek ve coşkusuna ortak olmamak mümkün değilken, Whiskey in the Jar'ı Thin Lizzy'nin meşhur ettiğini öğrenmemi sağlamıştı)
1. The Shawshank Redemption (Parliament Pazar Gecesi Sineması'nın armağını. Hiç beklemiyordum böylesi bir film olacağını. Yine bir Stephen King uyarlaması.)
kaynak ve filmlere dair vidyolar,

Burada

Bununla birlikte, pek tabii ki ben de varımcılığın zirve noktası olarak aynı listenin yerli versiyonunu da ben yapmaya çalışayım:

Hapishane Temalı Türk Filmleri Top 5'i

5) Uçurtmayı Vurmasınlar ("Ben işemedim, miki işediii!" Repliği hafızamda yer eden filmdeki Barış isimli küçük oğlan çocuğunu oynayan arkadaşımız daha sonra Kader isimli Zeki Demirkubuz filminde Zagor Volkan'ı canlandırmış. Ben gördüm)
4) Karılar Koğuşu (Kemal Tahir'in aynı isimli romanından uyarlama. Başrolde Kadir İnanır.)
3) 72. Koğuş (Orhan Kemal'in aynı isimli romanından uyarlama. Başrolde Kadir İnanır, sonunu söyliyim mi?)
2) Duvar (Yılmaz Güney'in suç işlemeyi düşünecek insanlara Oz'la birlikte izletilmesi gereken manyak filmi. İlk kez bundan seneler önce, o zamanlar normal antenle de izlenebilen Yunan devlet televizyonunda (ET1) izlemiştim. Filmi orcinal dublajıyla (türkçe olarak yani, yunanca alt yazı vardı) vermişlerdi. Pek sevinmiş, fakat filmin can yakıcılığı karşısında büzüşüp kalmıştım. Yaşım oldukça küçüktü. Belki de bu sayede hiç belaya bulaşmadım?)
1) Tatar Ramazan (Kerim Korcan abimizin romanından uyarlanan bu filmde de başrolde Kadir İnanır var. Delikanlılığın kitabı Aynalı Tahir'den çok daha önce yazıldı. İşte o kitabın birinci baskısı da budur!)

2 yorum:

  1. carandiu çok güzeldi tavsiye ederim :9 diğer filmleri de izleyecem :)

    YanıtlaSil
  2. Carandiru evet kesinlikle izlenmesi gereken bir film bir de buraya yazmayı unuttuğum Papillon (1973)yapımı bir film var! Steve McQueen ve Dustin Hoffman mükemmel oyunculuk sergiliyorlar!

    YanıtlaSil