9 Ocak 2009 Cuma

Issız Kedim

Evet, uzun zaman oldu bu filmin hikâyesini duyalı. Bazı arkadaşlarım iki, bazıları üç-beş kere izlemelerine rağmen bu filmden doyamadıklarını söyleyip, övüp bitiremiyorlardı. Bende inat ettim izlemeyeceğim dedim! Neyse uzun zaman olmuştu zaten sinemaya gitmeyeli. En son Film Ekiminde “Limon Ağacını” izlemiştim sinema’da. Adından da beli olduğu gibi Ekimden bu yana sinemada herhangi bir film izlememiştim. Bu sinema hasretini yeni yılda doğru kişiyi bulup da elinden tutup sinemaya götüreceğim güne kadar beklediğimi düşünüyorsanız haklısınız öyle oldu ama gidip de onunla duygusal bir film çekeceğime, salya sümük akıtacağımıza korkunç bir filmde bana daha sıkı sarılmasını düşünüyordum. Yâda komik bir filmde içtiği kolasını gülerken suratıma püskürtmesini… Neyse saat 20.10 seansına uygun bulduğum Issız Adam için bilet aldığımda filmin hikâyesini ve film üzerine yapılan yorumları artık nerdeyse ezberlemiş durumdaydım. Film başladı ve bitti ama yanımdaki teyze o kadar ağladı ki, bir an benim de gözlerim dolmuştu… Filmde Alplerin “Ayrılmak istiyorum” dediği ana kadar her şey güzeldi özellikle yemek sahnesi. Ha unutmadan söyleyeyim, filim sevişmesini bilemeyenler için de bir kaç ipucu veriyor. Türk insanının damarından giren yönetmenimiz “Babam ve Oğlum” üzerine “Ulak” yaptı baktı ağlamıyor millet üzerine romantik bir şey yapalım dedi. Ağızdan ağza dolaşan “halk arası reklam” derim ben buna ki, filmi yeni bir rekora götürüyor sanırım. 159 sinema salonunda 9 haftadır 2.143.420 izlenen filme biz de katkıda bulunduk… gnctrkcll’i de ailece seviyoruz bu arada! Film başladı ve bitti… Aklımda kalanlar o döneme ait güzel şarkılar ve Ada'nın söylediği bir cümle vardı…

''Karda donuyorsun, uyumak tatlı geliyor ama öldüğünün farkında değilsin...”


P.S Filmde sıkılmadan dinlediğimiz şarkıların isimlerini sizinle paylaşma gereği duydum ve o "ünlü" şarkının da klip versiyonunu. İyi seyirler efendim...

Michel Fugain - C'est un beau roman (Fransızca şarkı)
Hümeyra - Tutsana Ellerimi
Nil Burak- Yalnızım Ben
Sezen Aksu - Tükeneceğiz
Anlamazdın 1976 (Ayla Dikmen)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder